Mobil Odeme Bozdur

Mobil Ödeme Bozdur

Mobil Ödeme Bozdurmak : Her ay 75 TL gelen cep telefonu faturanız anlamsız yere 80, 85 ya da 90 TL geliyor. Operatörünüzün çağrı merkezini arıyorsunuz ve ‘Mobile Ödeme ile …. satın almışsınız’ bilgisi veriliyor. Böyle bir satın alma yaptığınızı hatırlamıyorsunuz. Ama ödeme iptal edilemiyor. Mobil Ödeme servisini kapattırıp bir daha bu sorundan kurtuluyorsunuz.
Yukarıdaki senaryo kulağa farklı gelse de hemen hemen her gün birçoğumuzun yaşamasının muhtemel olduğu bir durum. Çünkü cep telefonlarında Mobil Ödeme özelliği standart olarak açık geliyor.
Satın aldığımız bir ürün ya da hizmetin bedelini GSM operatörünün faturası üzerinden Mobil Ödeme altyapısı ile alma fikri teoride güzel. Ancak pratikte yaşadığım bazı sorunlar sistemde tüketici aleyhine açıkların bulunduğunu düşünmeme yol açtı.
Son aylarda başıma iki kez gelen Mobil Ödeme sorunlarından sonra bu konuda bir kaç kelam etme gereği duydum. Bilmeyenler için kısa bir bilgi vereyim: Mobil Ödeme cep telefonu faturası üzerinden ödeme yapmanızı sağlayan bir yöntem. Bu sayede bir şey satın alırken o ürün ya da hizmetin bedeli otomatik olarak faturanıza yansıyor. Yani faydalı bir hizmet. Özellikle kredi kartı ve benzeri yöntemlerle uğraşmak istemeyenler bu sistemi sıklıkla kullanıyor.
İki farklı hattımda iki farklı zamanda kızım telefonla oynarken bir şekilde Mobil Ödeme servisini kullanmış. Elbette burada kullanıcı olarak benim de hatam var. Fakat Mobil Ödeme sisteminde herhangi bir onay mekanizmasının olmaması, tek bir tıklama ile anında faturadan belli bir miktar (benim örneğimde 2 kere 15’er TL, bir kere de 5 TL) düşmesi ve ödemenin iptal edilemiyor olması önemli sorunlar. Ayrıca bazı art niyetli oyun ve uygulama geliştiricilerin bu açıkları kullanarak haksız kazanç elde ettiğini de düşünüyorum. Konuyla ilgili Şikayetvar sitesindeki şikayetleri okuyabilirsiniz.

Mobil Ödeme

Bu şikayetlerden anladığım kadarıyla operatörler olayın farkında ve onları aradığınızda Mobil Ödeme’yi hemen kapatıyorlar. Fakat siz bu ödemeyi geri istediğinizde alamayacağınız bilgisini veriyorlar. Gerçekten de bu tarz ödemeler geri ödenmiyor (en azından ben geri almayı başaramadım). Ancak standart olarak açık gelen bir özellik olduğundan her yeni abone ya da bu olay başına gelmeyen abonelerin böyle bir riski var.
Benzer şikayetleri zaman zaman sosyal medya da duyuyorum. Yanlışlıkla tıklanan (ki bu tarz yanlışlıklar biraz uygulama geliştiricinin ya da tasarımcının bilerek yaptığı küçük numaralardan da kaynaklanıyor) linkler ya da uyarı vermeden fatura eklenen rakamlar insanları mağdur ediyor.

Yorumlar